woensdag 12 oktober 2011

Filmen in de klas



Vanmorgen deden we een overval in twee klassen om opnames te maken. De twee klassen kregen er opeens 5 extra mensen bij; wij drieën en de CP’s. De twee leerkrachten werden er natuurlijk toch zenuwachtig van , maar het was niet te merken op de prachtige filmbeelden die we hebben verzameld. We zagen betrokken leerlingen en enthousiaste leerkrachten, die op een gedegen manier de theorie in praktijk brachten. Het werk van onze voorgangers, de opstelling in u-vorm, leverde veel interactie tussen de leerlingen onderling en de leerkracht op.

Vanmiddag hebben we met de cp’s besproken wat we de groep naar aanleiding van de theorie wilden voorleggen. Aan de hand van gerichte vragen bekeken we fragmenten van de opnames. Vragen die aan de orde kwamen waren: wat gebruikt de leerkracht bij het voorbewerken van de doelwoorden; kan je de volgorde van aanbieden verbeteren; wat is de volgende stap na het voorbewerken. In kleine groepjes hebben de leerkrachten oefeningen bedacht waarmee ze in de klas verder kunnen.

Na afloop zagen we tevreden gezichten en kunnen we op dezelfde manier verder werken de komende dagen. We weten nu al dat we tijd te kort gaan komen.

Met buiken vol tajine sluiten wij deze dag ook tevreden af.

Groeten van Tahar, Riet en Mirjam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten